Garantie en retouren

Is het product niet naar wens? Dan kun je het online eenvoudig aanmelden. Op deze pagina vind je de juiste stappen voor een snelle probleemloze afhandeling en kosteloze verzending van je retour. 

Heb je een product beschadigd of defect ontvangen? Bekijk dan onderaan deze pagina wat je moet doen bij een garantiegeval. 

Retourneren

Retour aanmelden

Je kunt je retour op twee manieren aanmelden, om vervolgens een verzendlabel met hierop je R(MA)-nummer te ontvangen:

  • Voor klanten met een account: Retouren meld je eenvoudig aan via je account. Je doet dit door binnen je account naar "Bestellingen & facturen" te gaan. Klik vervolgens op de bestelling die je (deels) wil terugsturen en klik op "Retourneren". 
  • Voor klanten zonder een account: Je kunt op deze pagina je retour aanmelden met behulp van het retourformulier.

Mocht je er niet uitkomen, neem dan contact op met de klantenservice van Elektramat om je verder te helpen.

Belangrijk: Retourzendingen zonder een geldig R(MA)-nummer kunnen worden geweigerd, aangezien we de retour niet op de juiste wijze voor je kunnen verwerken. Zorg dus altijd dat je dit nummer na ontvangst vermeldt bij de retourzending.

Instructies

Volg onderstaande stappen om een product op de juiste wijze te retourneren:

  1. Retour aanmelden
    Meld je retour altijd aan via je account of op deze pagina.
  2. Verzendlabel ontvangen
    Je ontvangt een verzendlabel per e-mail. Het verzendlabel ontvang je binnen één werkdag na aanmelding van je retour.
  3. Product verzenden
    Binnen 14 dagen na het aanmelden, stuur je de onbeschadigde producten in de originele verpakking terug. Gebruik hiervoor te allen tijde het ontvangen verzendlabel van Elektramat. Indien gewenst kan het pakket ook, na aanmelding, retour gebracht worden op onze afhaallocatie.
  4. Uitbetaling
    Uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van je retour krijg je het aankoopbedrag teruggestort, mits het product voldoet aan de voorwaarden. Bij betalingen met de Kluscadeaukaart zal het bedrag weer op de kaart gestort worden.

Retourformulier

Retour aanmelden

Vul hieronder je bestelnummer en het e-mailadres in waar je de bestelling mee hebt geplaatst.


Retourvoorwaarden en uitzonderingen 

Retourtermijn: Als klant bij Elektramat heb je een afkoelingsperiode van 90 dagen om de aard, eigenschappen en werking van het product vast te stellen.

Om producten te kunnen retourneren, zijn onderstaande punten van belang:

  • Retour aanmelden binnen 90 dagen
    Je retour moet binnen 90 dagen na ontvangst van het product zijn aangemeld. Na de aanmelding heb je 14 dagen de tijd om het te versturen.
  • Onbeschadigd en/of defect product
    Het product moet in dezelfde staat verkeren als waarin je het hebt ontvangen. Heb je het product beschadigd of in defecte staat ontvangen? Meld dit zo spoedig mogelijk na ontvangst om een vervangend product te ontvangen. Wij zullen je retourmelding in behandeling nemen en je een vervangend product toesturen. Is het product in de loop van tijd defect gegaan, neem dan contact op met onze klantenservice.
  • Gebruik van het product
    Het product mag getest worden, maar niet geïnstalleerd zijn. Het moet in originele staat zijn, zodat het opnieuw verkocht kan worden. Bij Elektramat verstaan we onder "gebruik" dat het product slechts eenmalig getest kan worden, zoals je dat in een fysieke winkel zou doen. Als het product na beoordeling daadwerkelijk in gebruik is genomen, vervalt de afkoelingsperiode.
  • Compleet product
    Alle onderdelen, bevestigingsmaterialen en accessoires die bij het product horen, moeten bij de retourzending aanwezig zijn.
  • Originele verpakking
    De originele verpakking moet aanwezig zijn. Deze graag in zo goed mogelijke staat behouden.

Heb je twijfels of het product aan deze voorwaarden voldoet? Neem dan gerust contact met ons op.

Uitzondering van het recht op retour
Heb je als zakelijke afnemer een bestelling geplaatst op basis van een offerte? Houd er dan rekening mee dat deze offertes producten kunnen bevatten die niet geretourneerd kunnen worden. Dit wordt in dergelijke gevallen te allen tijde expliciet vermeld in de offerte.

 

Garantie

Bij Elektramat staan we achter de kwaliteit van onze producten. Mocht jouw product binnen de garantietermijn kapot gaan, dan kan je aanspraak maken op de garantie. Op alle producten die je bij ons koopt, bieden we standaard 24 maanden garantie, tenzij anders aangegeven.

Om een defect te melden dien je contact op te nemen met de klantenservice. Zij zullen je wat vragen stellen om het defect later goed te kunnen onderzoeken en te beoordelen. Vermeld het ordernummer ook hierbij.

Na ontvangst van het product zullen we het zorgvuldig onderzoeken. Als het mogelijk is, repareren we het product. Is het defect onherstelbaar, dan bieden we een vervangend product aan.

Let op: we geven geen geld terug bij een garantiegeval. We zullen het product repareren en weer opnieuw naar je toesturen, al dan niet een vervangend product aanbieden. Binnen 3 tot 5 werkdagen na ontvangst van je artikel wordt er contact met je opgenomen over de beoordeling van het artikel. Indien van toepassing sturen we een vervangend product onder garantie op.

x
loader
Bezig met laden...