Retour sturen

Als klant bij Elektramat heb je een periode van 90 dagen om de aard, eigenschappen en werking van het product vast te stellen. Deze periode noemen we de retourtermijn.

Is het product niet naar wens, of heb je verkeerd besteld? Dan kun je eenvoudig online je retour aanmelden. Op deze pagina vind je de juiste stappen voor een soepele afhandeling en kosteloze verzending van je retour.

Heb je een product beschadigd of defect ontvangen? Heb je een product beschadigd of defect ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zorg dat je je bestelnummer bij de hand hebt.


Retour aanmelden 

Je kunt je retour op twee manieren aanmelden, om vervolgens een verzendlabel met hierop je RMA-nummer te ontvangen:

  • Voor klanten met een account: Retouren meld je eenvoudig aan via je account. Je doet dit door binnen je account naar Bestellingen & facturen te gaan. Klik vervolgens op de bestelling die je (deels) wil terugsturen en klik op "Retourneren". 
  • Voor klanten zonder een account: Zie onderstaande stappen om je retour aan te melden en je verzendlabel met RMA-nummer te ontvangen. 

Mocht je er niet uitkomen, neem dan contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder. 


Instructies 

Volg onderstaande stappen om een product op de juiste wijze te retourneren:

  1. Retour aanmelden
    Meld je retour altijd aan via je account of op deze pagina via het retourfomulier.
  2. Verzendlabel ontvangen
    Je ontvangt, binnen één werkdag na het aanmelden van je retour, je verzendlabel per e-mail.
  3. Retour verzenden
    Binnen 14 dagen na het aanmelden, stuur je de onbeschadigde producten in de originele verpakking terug. Gebruik hiervoor altijd het retourlabel dat je van ons hebt ontvangen. Heb je zelf geen printer, toon dan het verzendlabel op je mobiel bij het pakketpunt. Het pakketpunt zal dan het label voor je uitprinten. Indien gewenst kan het pakket ook, na aanmelding, retour gebracht worden op onze afhaallocatie.
  4. Uitbetaling
    Meestal binnen enkele werkdagen, echter uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van je retour, krijg je het aankoopbedrag teruggestort, mits het product voldoet aan de voorwaarden. Hiervoor gebruiken we dezelfde betaalmethode als je zelf gekozen had. Bij betalingen met de Kluscadeaukaart zal het bedrag dus weer op de kaart gestort worden.


Retour aanmelden zonder account 

Retour aanmelden

Vul hieronder je bestelnummer en het e-mailadres in waar je de bestelling mee hebt geplaatst.


Retourvoorwaarden en uitzonderingen 

Retourtermijn: Als klant bij Elektramat heb je een afkoelingsperiode van 90 dagen om de aard, eigenschappen en werking van het product vast te stellen.

Om producten te kunnen retourneren, zijn onderstaande punten van belang:

  • Beschadigd en/of defect product
    Heb je het product beschadigd of in defecte staat ontvangen? Meld dit uiterlijk binnen twee weken na ontvangst bij onze klantenservice. Wij zullen je retourmelding in behandeling nemen en je een vervangend product toesturen. Is het product in de loop van de tijd defect gegaan, kijk dan op onze pagina Garantie en reparatie.
  • Gebruik van het product
    Het product mag getest worden, maar niet geïnstalleerd zijn geweest. Het moet in originele staat zijn, zodat het opnieuw verkocht kan worden. Bij Elektramat verstaan we onder "gebruik" dat het product slechts eenmalig getest kan worden, zoals je dat in een fysieke winkel zou doen. Als het product na beoordeling daadwerkelijk in gebruik is genomen, vervalt het retourrecht.
  • Compleet product
    Alle onderdelen, bevestigingsmaterialen en accessoires die bij het product horen, moeten bij de retourzending aanwezig zijn.
  • Originele verpakking
    De originele verpakking moet aanwezig zijn. Deze graag in zo goed mogelijke staat behouden.
  • Geldig R(MA)-nummer
    Retourzendingen zonder een geldig R(MA)-nummer kunnen worden geweigerd, aangezien we de retour niet op de juiste wijze voor je kunnen verwerken. Zorg dus altijd dat je dit nummer vermeldt bij de retourzending. Heb je geen R(MA)-nummer, neem dan contact op met onze klantenservice.

Heb je twijfels of het product aan deze voorwaarden voldoet? Neem dan gerust contact met ons op.

Uitzondering van het recht op retour
Heb je als zakelijke afnemer een bestelling geplaatst op basis van een offerte? Houd er dan rekening mee dat deze offertes producten kunnen bevatten die niet geretourneerd kunnen worden. Dit wordt in dergelijke gevallen te allen tijde expliciet vermeld in de offerte.

x
loader
Bezig met laden...